Mengangkat mata - kaedah terbaik untuk peremajaan mata!

kaedah untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Teknik kosmetik moden - mengangkat mata - adalah kaedah terbaik untuk menghilangkan tanda-tanda penuaan pertama. Bagaimanapun, kulit yang halus dan nipis di kawasan ini mudah meregangkan dan berkedut lebih awal daripada di kawasan muka yang lain. Pembedahan plastik pada kulit di sekitar mata adalah perniagaan yang agak berisiko, oleh itu kebanyakan wanita lebih suka menggunakan krim dan kosmetik lain. Sayangnya, keberkesanannya tidak selalu berada pada tahap yang sepatutnya. Dalam keadaan seperti itu, mengangkat kulit di sekitar mata dapat membantu kecantikan wanita dan remaja.

Kaedah terbaik untuk mengangkat kulit di sekitar mata

Mengangkat kulit di sekitar mata dibahagikan kepada beberapa subtipe:

  • beroperasi (pengetatan pembedahan sepenuhnya);
  • bukan pembedahan (kaedah suntikan, benang dan perkakasan);
  • rumah.

Beroperasi

Sekiranya prosedur mengangkat kulit di sekitar mata tidak berkesan, seorang wanita boleh disyorkan blepharoplasty - operasi mengangkat kelopak mata. Kesan ini pada kulit membantu menghilangkan kelopak mata yang terkulai, kedutan dan bengkak di kawasan sekitar mata. Blepharoplasty menjadikan penampilan lebih terbuka dan awet muda. Pada masa yang sama, pembedahan dianggap sebagai prosedur kosmetik yang paling serius, dan oleh itu mempunyai sejumlah kontraindikasi:

  • patologi darah, masalah dengan pembekuannya, nilai hemoglobin rendah;
  • kecenderungan kulit untuk membentuk parut atau keloid.
  • penyakit onkologi;
  • penyakit radang atau berjangkit;
  • penyakit mata kronik;
  • patologi buah pinggang, hati, sistem kardiovaskular.

Perhatian! Sebelum prosedur, pesakit mesti menjalani pemeriksaan menyeluruh untuk kemungkinan kontraindikasi.

Operasi dijalankan di hospital dengan penggunaan anestesia umum. Selepas prosedur, pesakit biasanya di bawah pengawasan perubatan selama kira-kira 3 hari. Tempoh pemulihan selepas blepharoplasty boleh dilakukan beberapa minggu atau beberapa bulan (bergantung pada ciri-ciri individu tubuh dan kulit pesakit tertentu).

Bezakan antara blepharoplasty atas dan bawah. Blepharoplasty atas melibatkan membuat sayatan pada kelopak mata atas. Dalam kes ini, lemak dan tisu otot berlebihan dikeluarkan. Prosedur ini membolehkan anda menghilangkan kesan kelopak mata yang tergantung. Blepharoplasty bawah dilakukan dengan membuat sayatan di bawah kelopak mata bawah, beberapa mm di bawah pertumbuhan bulu mata. Pendekatan ini membantu menghilangkan beg dan kedutan di bawah mata.

Ini menarik. Blepharoplasty laser boleh digunakan sebagai kaedah alternatif. Kaedah peremajaan kulit ini digunakan apabila tidak perlu menghilangkan kulit berlebihan, tetapi hanya perlu menghilangkan tisu adiposa yang berlebihan. Prosedur ini tidak meninggalkan parut kerana operasi dilakukan melalui tusukan kecil pada kulit.

Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai pengangkatan mata operasi dari video:

Bukan pembedahan

kaedah peremajaan bukan pembedahan

Rf eye lifting - kompleks prosedur kosmetik berdasarkan pengaruh denyutan elektromagnetik.

Ketegasan dan keanjalan kulit secara langsung bergantung pada jumlah kolagen semula jadi yang dihasilkan oleh badan. Lama kelamaan, penghasilannya berkurang dan kulit menjadi kurang awet muda dan tegang. Pengangkat nadi elektromagnetik akan membantu menyelesaikan masalah ini.

Sejurus sebelum mengangkat, pakar membersihkan kawasan di sekitar mata. Seterusnya, ejen hubungan khas digunakan untuk kawasan ini. Tahap terakhir adalah kesan manipulator, yang memanaskan kulit secara merata di tempat yang betul (suhu sekitar 42 darjah Celsius).

Penting! Sebelum prosedur, pesakit mesti berjumpa dengan pakar dermakosmetologi dan memastikan bahawa tidak ada kemungkinan reaksi sampingan badan terhadap prosedur mengangkat di sekitar mata.

Pengangkatan rumah

Pengangkatan kontur mata juga boleh dilakukan di rumah. Pendekatan ini akan membantu menghilangkan keriput yang muncul dan menghilangkan edema yang disebabkan oleh keletihan dan kurang tidur. Di samping itu, prosedur untuk merawat kulit di sekitar mata akan menjadi pencegahan penuaan dermis yang sangat baik di kawasan halus ini. Kaedah utama pengetatan rumah dianggap sebagai penggunaan krim pengangkat, serum, topeng, dan juga melakukan urutan khas.

mengangkat rumah

Krim, tentu saja, dianggap sebagai pemimpin dalam memerangi perubahan berkaitan dengan usia pada kulit di sekitar mata. Semasa memilihnya, perlu dipertimbangkan beberapa cadangan:

  • Produk harus menjalankan tugas yang kompleks - melembapkan, menyuburkan kulit, dan juga mengaktifkan proses intraselular.
  • Krim harus dipilih dengan mengambil kira ciri usia dermis.
  • Krim pengangkat harus mengandungi vitamin, ekstrak herba, koenzim, asid hyaluronik dan unsur-unsur lain yang berguna untuk kulit.

Penting! Krim tidak boleh mengandungi bahan agresif (parabens, pelbagai alergen, dll. )

Setelah menggunakan krim dengan kesan mengangkat, kulit di sekitar mata menjadi lebih tegang, licin dan lebih anjal.

Produk kosmetik tambahan dengan kesan mengangkat adalah serum dan topeng.

Perhatian! Serum mempunyai komposisi yang sangat "kuat". Atas sebab ini, anda tidak boleh memilih produk yang kompleks - lebih baik memilih serum yang direka khusus untuk kawasan mata.

Krim dan topeng boleh dibeli di kedai dan farmasi, atau anda boleh membuatnya sendiri di rumah. Minyak pati, minyak asas, produk tenusu, serta sayur-sayuran dan buah-buahan dianggap sebagai bahan popular yang memberikan kesan mengangkat.

Memilih Kaedah Berdasarkan Zaman Anda

cara memilih kaedah bergantung pada usia

Pemilihan jenis angkat tertentu secara langsung bergantung pada kategori umur wanita tersebut. Jadi, anda boleh menggunakan krim untuk mengangkat beg di bawah mata pada usia 30 dan 40 tahun. Cermin akan menjadi penasihat dalam hal ini - jika kerutan berbahaya berada di bawah mata dan bengkak yang tidak lulus, sudah tiba masanya untuk menggunakan ubat seperti itu.

Pengangkat RF perkakasan paling kerap disyorkan untuk wanita berusia lebih dari 40 tahun. Pada usia ini, mengangkat kulit di sekitar mata sangat penting, kerana ia membolehkan anda menghentikan tanda-tanda penuaan yang muncul.

Selalunya wanita, kebanyakannya berumur matang, memutuskan untuk menjalani operasi angkat. Selalunya, perubahan kulit dalam tempoh ini sangat jelas dan hampir mustahil untuk memperbaikinya dengan kaedah kosmetik alternatif. Bagaimanapun, seorang pakar dalam bidang kosmetologi harus memberikan penilaian objektif mengenai keadaan kulit dan mengesyorkan ini atau jenis mengangkat mata di sekitar mata.

Mengangkat kontur mata adalah teknik peremajaan berkesan moden. Dengan prosedur ini, anda dapat menjadikan "cermin jiwa" lebih ekspresif, dan wajah itu sendiri jauh lebih muda. Manfaat facelift seperti ini telah dihargai oleh banyak wanita di seluruh dunia.